", COVID-19 Cases Start To Drop; Questions Arise On Vaccine, FREE Dry Cleaning & Laundry Pickup and Delivery Service, Seattle Council Considers Civilian Homeless Response Team, NWS: No Tsunami Threat In Washington From AK Earthquake, King County Sees Surge In Early Voting: 2020 General Election, Matt Shea Isn’t Running, But He’s A Key Part Of Election Attack Ads. Formerly separately licensed as WCGV-TV and merged with WVTV's spectrum, but remains on its former channel number as a separate station, "KOMO, KJR in Seattle Exchange Call Letters", "KOMO Million-Dollar Studios Dedicated This Week", "Sinclair to Acquire Fisher Stations for $373 Million", "KOMO owner Fisher Communications agrees to sale", "Sinclair Broadcast Group Closes On Fisher Communications Acquisition", "KOMO not commenting on reported layoffs of nearly 20 staff members", Seattle-Tacoma-Bellevue Metropolitan Area, sorted by primary channel network affiliations, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=KOMO_(AM)&oldid=972595239, All news radio stations in the United States, Short description is different from Wikidata, Creative Commons Attribution-ShareAlike License, This page was last edited on 12 August 2020, at 22:52. From 1967 to 1978, KOMO was the original flagship station of the Seattle SuperSonics of the National Basketball Association with Bob Blackburn on play-by-play. Sinclair [KOMO-4] gives “Plandemic" conspiracy theorists a platform to spread their lies about Dr. Fauci and the coronavirus. ", 2016–present: "Stay connected. In late 2002, Fisher Communications announced a six-year contract for Seattle Mariners play-by-play rumored to be worth at least $10 million annually, a record for any Major League Baseball radio broadcast agreement, which started in the 2003 season. [11], KOMO's Updated Logo, since September 2006, 1944 call letter swap between KJR and KOMO. station licensed to Seattle, Washington. ", Pai disagreed, writing that the $13.3 million fine was "more than three times any penalty that has ever been imposed for violating our sponsorship identification rules.". The transmitter is on Vashon Island, off SW 159th Street. In November, Pai and fellow Republicans Brendan Carr and Michael O'Reilly also voted to ease the rules on owning multiple TV and radio stations in the same market. By 1964, old-line network programming had been phased out and KOMO carried a MOR music format. Similar to KOMO-TV's past slogan of "First 4 Local News. That fine was perceived as a "slap on the wrist," by Mignon, who accused Pai, Carr and O'Reilly of cutting Sinclair a break by not issuing the maximum allowable fine of $82 million, three percent of Sinclair's annual sales. However, the August 1941 adoption of the Federal Communications Commission's "duopoly" rule restricted licensees from operating more than one radio station in a given market,[1] and an attempt by the Fisher family to be granted an exemption was unsuccessful. In January 1987, Kohl departed Seattle for KFI in Los Angeles. Viewers who clicked on a story … No one in the KOMO newsroom received the Jan. 31 letter via email, SeattlePI has confirmed. ", RELATED: Report: Q13 to be sold once Sinclair, Tribune merger finalized, The Society of Professional Journalists' code of ethics urges members to "refuse gifts, favors, fees, free travel and special treatment, and avoid political and other outside activities that may compromise integrity or impartiality, or may damage credibility.". (Editor's note: KOMO News and SeattlePI have a content-sharing agreement.). Soon after the purchase, Sinclair … [3] The next year KJR was sold to Birt F. Fisher, who was unrelated to the KOMO owners. When Kohl arrived, the station's ratings were in the middle of the pack. News. On April 11, 2013, after 87 years of owning the station, Fisher Communications announced that it would sell its properties, including KOMO, to the Sinclair Broadcast Group. Thus, on May 6, 1944 KOMO and KJR swapped call letters, with the KOMO call sign moving from 950 kHz to the more desirable 1000 kHz. (The Fisher Brothers and Birt Fisher were not related.) For the next several years, KOMO unsuccessfully attempted to directly compete with market leader KIRO. Sinclair Broadcast Group, Inc. is a diversified media company and leading provider of local sports and news. Sinclair alleges that Stelter's warnings are the same as Sinclair's. Following an outcry from loyal fans following his firing at KIRO-FM ("The Buzz 100.7") in 1999, local comedian Pat Cashman took over as KOMO's morning drive host, with Dr. Laura added for middays. The president also appoints one of the commissioners to serve as chairperson. (also) "You're in KOMO Country". Sinclair was fined $13.3 million by the FCC in December for running over 1,700 commercials on its stations over six months that were designed to look like news broadcasts without properly identifying them as paid content. In January 1981, former FM Rock Programmer Ken Kohl joined KOMO. The ABC-affiliated channel is also giving its services in Tacoma. Sinclair drew criticism in recent weeks for forcing its local affiliates to read identical scripts handed down from the corporate headquarters. The PAC letter, authored by Sinclair PAC Chairman David Amy, has celebrated the Federal Communications Commission under the Trump administration, saying FCC Chairman Ajit Pai, "appreciates the important role of local broadcasting enough to launch a number of politically unpopular deregulatory initiatives necessary to ensure the future of our industry. KOMO (1000 kHz) is a commercial AM radio station licensed to Seattle, Washington and serving the Seattle metropolitan area. [8] The deal was completed on August 8, 2013. Sinclair Broadcast Group, the conservative Maryland-based media giant that owns Seattle's KOMO-TV, asked employees to donate to its political action committee meant to sway lawmakers. [7] Although Sinclair primarily owns television stations, the company has retained KOMO and Fisher's two other Seattle radio stations, KVI and KPLZ-FM. KOMO carried a full-service schedule of music, personality, news, talk and Washington Huskies sports well into the early '90s. Sinclair Broadcast Group is the channel’s owner and is also a sister channel to radio stations KOMO (97.7 FM … Detailed Report. Channel 4 swapped affiliations with KING-TV in 1958 and joined the ABC television network. While KOMO primarily runs an all-news format, in the early morning on weekdays it carries two syndicated news programs from Westwood One: First Light and America in The Morning. Sinclair Broadcast Group, the conservative Maryland-based media giant that owns Seattle's KOMO-TV, asked employees to donate to its political action committee meant to sway lawmakers. "But asking a news person to donate to a PAC is not only wrong, it's unethical in my mind. FCC commissioners are appointed by the president, but need Senate confirmation in order to serve a five-year term. Some midday hours feature longer-form interviews and call-ins. On Thursday, Scott Jones of FTV Live -- a site that reports exclusively on television news -- leaked a document circulated to some Sinclair staff suggesting they consider donating to the Sinclair Political Action Committee, "our fund that supports candidates for Congress who can influence the future of broadcasting.". "In light of this substantial history of failure to comply with our policies and the sheer number ofviolations before the agency now, the immediate notice should seek the highest fines permissible under our rules," Mignon wrote in a dissenting opinion. Follow Stephen on Twitter at @scohenPI. KIRO-TV and KING-TV apparently have no issue with accepting advertising for a radio station owned by the same company that owns Channel 4, but do take issue with the use of the "KOMO" call sign as an implicit promotion of KOMO-TV. ", Early 1990s: "The station you depend on! Sinclair representatives did not immediately reply to request for comment. In the fall of 1993, evening talk programming was added. ", 2007–2009: "The Northwest's News, Traffic and Weather Station.